Utgång söderut Russinvägen.Ägget, eller Påskägget, är en lekskulptur av konststen av Egon Möller-Nielsen. Han gjorde lekstatyn 1951. Skulpturen finns både i Fagerlids lekpark i Hökarängen och i Tessinparken.
Ta tunnelbanan till:
Station på gröna linjen söderut.